فرهادتجری
فرهادتجری

فرهادتجری

خوی استکباری خویی نیست که احساس کنیم با عقب‌نشینی و انعطاف بتوان با آن کنار آمد.

تجری

نماینده کرمانشاه در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: خوی استکباری خویی نیست که احساس کنیم با عقب‌نشینی و انعطاف بتوان با آن کنار آمد اما با استفاده از ابزارهایی که داریم نباید اجازه دهیم نسبت به کشورمان ظلمی صورت گیرد.

فرهاد تجری نماینده کرمانشاه در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی باروت خیس درباره جشنواره مردمی باروت خیس گفت: مردم ما به انقلاب ، حرکت و مواضعشان و دشمنی‌هایی که درراه اعتلا و پیشرفت مملکت از طرف استکبار صورت گرفته واقف هستند. هرچقدر زمان می‌گذرد هم آگاهی مردم بالاتر می‌رود و هم موضوع عناد و دشمنی دشمنان این مرز و بوم علنی‌تر و روشن‌تر می‌شود. امروز از کنگره آمریکا تا صهیونیست‌ها و اعراب مرتجع از مواضع ظلم ستیزانه جمهوری اسلامی ایران وحشت دارند. به همین جهت سنگ‌اندازی زیادی در مسیر پیشرفت کشورمان صورت می‌دهند. برای اینکه مردم با اقدامات استکبار بیشتر آشنا شوند لازم است که چنین اقدامات ارزشمندی مثل جشنواره مردمی باروت خیس برگزار گردد.

وی در ادامه در رابطه بامعنای استکبار در اندیشه امام و رهبری افزود: استکبار به معنای خودبرتربینی و لگدمال کردن حقوق دیگران و جلوگیری از احقاق حقوق سایر ملت‌های آزادی‌خواه است. آن خوی انحصارطلبی که در سیستم استکباری هست تمام مسائل را به نفع منافع خود تفسیر می‌کند. امروز دنیای غرب چنین ویژگی‌هایی را داراست.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ماهیت دنیای استکبار زیاده‌خواهی و عدم تبعیت از منطق و گفتمان و حق است. اگر این‌ها تابع یک منطق بودند قاعدتاً خیلی از رفتارهایشان که بعدها به ‌اشتباه بودن آن اذعان خواهند کرد را انجام نمی‌دادند. خوی استکباری خویی نیست که احساس کنیم با عقب‌نشینی و انعطاف بتوان با آن کنار آمد اما با استفاده از ابزارهایی که داریم نباید اجازه دهیم نسبت به کشورمان ظلمی صورت گیرد.

وی ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در پیامی به جوانان غربی روشنگری کرده و سعی کردند تا از انحراف آنها جلوگیری کرده یا حداقل اتمام‌حجتی نسبت به این قشر از طرف نظام و تفکر ما انجام گیرد باید همه ما تا جایی که امکان دارد در این راه قدم برداریم.

فرهاد تجری در مورد کاندیداهای جشنواره مردمی باروت خیس گفت: انتخاب از بین این پنج نفر خیلی سخت است. همه این افراد لایق جایزه می‌باشند و اقداماتشان جنایت‌کارانه و خائنانه نسبت به جامعه بشری و اعتقادات ملت‌هاست. اما قطعاً آثار توهین به پیامبر اکرم که پیامبر صلح و رحمت و حامل تفکر ناجی جامعه بشری است ضربه ای به این تفکر محسوب می‌شود و می‌توان این را به‌عنوان یک جنایت تلقی کرد. از طرفی اقدامات نتانیاهو در کشتار مردم فلسطین می‌تواند شایسته دریافت چنین جایزه ای باشد. به همین خاطر من هم مانوئل والس و هم نتانیاهو را لایق جایزه می‌دانم.

تجری همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه کسی را لایق دریافت نشان شجاعت جشنواره مردمی باروت خیس می‌داند افزود: سربازان جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند یکی در عرصه سیاست خارجی یکی در عرصه علمی و دیگری در عرصه‌های متفاوت. بعضاً عده ای به‌دور از چشم و قضاوت ما در حال نقش‌آفرینی هستند.

تجری در پایان گفت: پیام این جشنواره پیام ارزشمندی است که ان شاالله با تبیین زوایای انتخاب شخصیت‌های مثبت و منفی قاعدتاً می‌تواند پیامی در عرصه داخلی و بین‌المللی داشته باشد و به نحوی می‌تواند نقش امربه‌معروف و نهی از منکر را ایفا کند.